Gældende fra 1. januar 2024
Tak, fordi du har valgt Evify som din leverandør af ladebokse og andet tilbehør til din bil. En særlig tak for, at du tager dig tid til at grundigt læse vores regler og købsvilkår.
Vi vil gerne starte med kort at forklare, hvorfor vi har lavet disse købsvilkår. Vores grundlæggende mål er, at du på en klar og letlæselige måde forstår vilkårene, der gælder for køb, levering og installation af vores ladebokse.
Vores mål er, at du efter at have læst disse regler og vilkår, skal føle dig sikker i dit valg af Evify og produkterne vi leverer. Hvis du har nogen spørgsmål eller bekymringer, er du selvfølgelig meget velkommen til at kontakte os. Tak for din tillid, og tak for at du valgte Evify!
De generelle regler og købsvilkår gælder for alle individuelle aftaler for køb af varer eller tjenester indgået mellem en kunde, som betyder en fysisk eller juridisk person (herefter refereret til som "kunden") og Evify Sweden AB, registreringsnummer 5591776-2496, Hangövägen 19 115 41 Stockholm (herefter refereret til som "Evify"). I det følgende er kunden og Evify refereret til som "Parterne".
2.1 Disse købsvilkår gælder for Evifys salg af ladeboks, ladestander, ladestation, ladekabel eller andet udstyr (refereret til som "Ladeudstyr") til kunden såvel som for installationstjenester i forbindelse med købet af ladeudstyr ("Installation")
2.2 Evifys købsvilkår kan blive opdateret fra tid til anden, efter at parterne har indgået en aftale. Det er altid de nyeste regler og købsvilkår, der er gyldige. Ligeledes er det kundens ansvar at læse den seneste version af regler og købsvilkår. Versionen med gyldige købsvilkår på et hvilket som helst tidspunkt vil være tilgængelig på Evifys webside www.evify.dk.
2.3 Alle priser for ladeudstyr og installationer kan til en hver tid ses på Evifys nuværende prisliste samt www.evify.dk. Evify forbeholder sig retten for eventuelle trykfejl, forkert prisinformation og udsolgte varer.
2.4 Evify har som intention, at al information i vores produkt og serviceudbud skal være så præcist og up-to-date som muligt. Evify kan dog ikke garantere korrektheden af informationen, der præsenteres på websiden eller vores produkt- og serviceudbud generelt. Evify kan ikke holdes ansvarlig, hvis websiden er nede eller hvis nogen funktionalitet ikke virker som forventet.
3.1 Evify utdbyder en bred vifte af biltilbehør, inklusiv ladebokse, ladestandere, ladestationer og ladekabler. En komplet og opdateret liste over alle produkter, der tilbydes findes på www.evify.dk.
3.2 Alle produkter der sælges, kan kun bruges i overensstemmelse med det respektive produkts anvisninger for brug. Ladeudstyr kan kun bruges til at lade den type af el-bil og med de ampere, som ladeudstyret er lavet til.
3.3 I tilfælde af, at ladeudstyret bruges til at lade biler af en type eller med andre ampere end det som ladekabler er lavet til, er kunden alene ansvarlig for enhver skade på ladeudstyret eller bilen.
4.1 Evify er stolt over at kunne tilbyde fleksible og prisvenlige installationsløsninger til ladebokse. Evifys ambitioner er med tiden at kunne tilbyde installationer til alle adresser i Danmark. I øjeblikket kan nogle adresser dog være udenfor Evifys installationsområde. I tilfælde af, at Evify ikke kan tilbyde installation til din adresse, vil en repræsentant fra Evify kontakte dig hurtigst muligt efter at have gennemført ordren.
4.2 Alle tjenester angående installation udbydes i samarbejde med Evifys partnere. Disse installatører er autoriserede installatører. For mere information kan du kontakte os på info@evify.dk.
4.3 Når der bestilles installation, leverer Evify i overensstemmelse med ordrebekræftelsen, som kunden har fået bestillingen. Arbejde udover dette udføres efter prislisten for installationsarbejde og faktureres af Evify eller installatøren efter, at arbejdet er blevet udført.
4.4 Når der bestilles installation, er det kundens ansvar at sikre følgende:
5.1 Kunden bestille sin ordre via Evifys hjemmeside. Når Evify modtager kundens ordre, bliver ordren bekræftet og der sendes en ordrebekræftelse til kunden på den e-mail som er blevet oplyst.
5.2 Når kunden har modtaget sin ordrebekræftelse skal den læses grundigt igennem og kunden bedes tjekke, at ordrebekræftelsen stemmer overens medordren. Alle afvigelser mellem ordrebekræftelse og ordre skal meddeles til Evify med det samme.
5.3 I forbindelse med ordren giver kunden Evify tilladelse til at indhente information om kundens installationsdetaljer, el-aftaler, tidligere og nuværende data, der er tilgængelig fra kundens elmåler via netværksejeren såvel som at finde ud af, hvem der er kundens eludbyder og ansvarlig for udestående. Kunden giver Evify eneret til at analysere nuværende data og kontrollere ladningen selv eller den person, som Evify ansætter i sit sted.
6.1 Når du bestiller dine produkter eller installation via vores hjemmeside, kan du vælge at betale via bankoverførsel eller kort. Når du betaler med bankoverførsel eller kreditkort, håndterer Adyen alle banktransaktioner forbundet med vores tjenester ved at undersøge, om dit kort er gyldigt for køb direkte med din bank. Dine kortoplysninger overføres direkte til din bank via Adyens system. I Evify håndterer ikke nogen bank- eller kreditkortsoplysninger selv.
6.2 Din betaling bliver håndteret af Adyen med sikker kryptering og i overensstemmelse med strenge bankregler, såkaldet PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Det sker også, at nogle køb af vores tjenester er dækket af 3D Secure (Verificeret af Visa og MasterCard SecureCode) hvis denne sikkerhedsmekaniske er aktiveret på dit debit- eller kreditkort.
6.3 Evify tager ingen ekstra gebyrer for kortbetalinger. Det kan dog ske, at din bank tager et ekstra gebyr afhængig af korttype og bank. Hvis det sker, at der ikke bliver modtaget nogen betaling efter du har sendt din bestilling, kan ordren automatisk blive annulleret.
6.4 I tilfælde af manglende betaling eller for sen betaling, pålægges der rente efter den gældende lovgivning om renter ved for sen betaling. Gebyrer kan også pålægges i overensstemmelse med dansk lovgivning.
6.5 Priser er opgivet i danske kroner (DKK) og inkluderer moms. Hvis du besøger Evify som virksomhed, er det muligt at få vist priserne uden moms. Fragtomkostninger og administrative gebyrer kan tilkomme. Evify forbeholder sig retten for enhver fejl så som prisinformation, promoveringer, rabatkoder eller produktinformation, der kan forekomme.
7.1 Evify giver 30 dages åbent køb på produkter, der ikke er instalerede 30 dage fra købstidspunktet. For at en retur skal godkendes, skal produktet være godt pakket ind, i uskadet stand og returneres i den uåbnede originale forpakning.
Der vil altid blive pålagt et returgebyr på 200 DKK for at dække fragtomkostninger.
I tilfælde af en returnering, der ikke er godkendt vil der også blive trukket 15% fra. Denne fratrækning sker, hvis produkterne ikke er blevet returneret ordentligt pakkede ind, i uskadet stand eller i den originale forpakning og hvis varerne er blevet returneret mere end 30 dage efter købstidspunktet. Hvis varen er skadet eller er blevet samlet, vil returen blive afvist, og der ikke ville blive tilbudt nogen refundering.
7.2 Levering af ladeudstyr og al tilhørende installation sker efter aftale mellem parterne og estimerede datoer for alle er dele af levering skal oplyses i ordrebekræftelsen.
7.3 Forventet leveringstid for alle eller dele af leveringen kan ændre sig. Hvis ingenting er specielt aftalt på skrift, betales der ingen kompensation for forsinket levering.
7.4 Returer lavede efter 30 dage fra modtagelse af produkterne vil være underlagt 15% deduktion på returen.
7.5 Pakkerne leverens til et udleveringssted og ligger der til afhentning i 14 dage. Hvis varen bliver sendt retur efter den nævnte deadline, pålægges kunden et gebyr på 250 DKK for omkostninger relateret til Evifys administration, fragt, returfragt og håndtering. Uafhentede pakker er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
7.6 Hvis du tilfældigvis skulle modtage en vare, som du ikke har bestilt, beder vi dig kontakte vores support på info@evify.dk og så hjælper vi dig med at sende varen retur.
7.7 Hvis du skulle opdage skader på din pakke, skal du straks meddele det til udleveringsstedet, hvor du hentede din vare. Der vil du også få hjælp til at indgive en klage. Vi anbefaler, at du ikke afhenter en pakke, der er skadet, da skaden i så fald ikke længere kan tilskrives transporten. Hvis du først opdager skaden, når du har åbnet pakken og skaden kan sættes i forbindelse med transporten, skal du kontakte udleveringsstedet for at indgive en klage ikke senere end 5 dage fra da du modtog varen.
7.8 Returnering er for egen regning, bortset fra hvis varen er defekt eller forkert leveret. Returer skal sendes som Schenker privatpakke. Returer pr. brev eller pr. efterkrav accepteres ikke. I tilfælde af udskiftning udføres det gratis indenfor 14 dage fra modtagelse af produktet og vi kan også beslutte af udføre udskiftningen gratis efter 14 dage.
7.9 Evify sender dine vare som pakke i Danmark. I øjeblikket kan vi ikke tilbyde leveringer til andre lande.
8.1 Garantier på varer gives af produkternes respektive producenter. Evify giver ingen yderligere garantier udover de respektive producenters specificerede garantivilkår.
9.1 I følge Køberloven er klageperioden for et produkt 3 år. For at benytte sig af retten til at klage er det dig som kunde, der skal kunne bevise, at fejlen i produktet var til stede ved købstidspunktet. Dette skal gøres inden for rimelig tid efter, at du opdagede eller burde have opdaget fejlen.
10.1 Evify er ikke ansvarlig for fejl, forstyrrelse, afbrydelser, strømkvalitet og lignende, der kan opstå fra andre serviceudbydere, inklusive el-leverandører, el-udbydere, elnetsudbydere og internetudbydere.
10.2 Evify er heller ikke ansvarlig for skader eller tab der er påført kunden på grund af forkert brug, inkluvis men ikke begrænset til forkert belastning, computervirus etc.
10.3 Evify er ikke ansvarlig for nogen fejl, skader eller tab, der er blevet påført kunden på grund af installation. Alle ærender vedrørende installation skal håndteres direkte mellem kunden og installatøren.
10.4 Køberen er ansvarlig for at sikre, at den el-bil der er tiltænkt ladning, er kompatibel med ladeudstyret. Evify er ikke ansvarlig for skader, der opstår fordi el-bilen eller ladeudstyret ikke er fuldt ud kompatible.
11.1 I overensstemmelse med Databeskyttelsesloven (GDPR) og for at kunne behandle sager oplyses kunden om at de personlige data, der er oplyst til Evify, vil blive brugt i Evifys ord- og tekstbehandling, dataindsamling, bogføring, anden administration og e-mail.
11.2 Når der købes ladeudstyr, installation eller cloud-tjeneste, skal kunden oplyse information om navn CPR-nummer, privatadresse, telefonnummer og e-mail. I forbindelse med køb af installationstjenester skal installationsadressen også oplyses.
11.3 Evify er ansvarlig for at dine personlige oplysninger bliver behandlet i overensstemmelse med gældende lovgivning.
11.4 Evify vil, på din anmodning eller eget initiativ, rette, anonymisere, slette eller opdatere information, som viser sig at være forkert, mangelfuld eller misvisende.
11.5 Kunden har ret til at bede om adgang til deres personlige data. Dette betyder, at kunden har ret til at bede om et registeruddrag af den behandling, vi udfører angående hans personlige data. Kunden har også ret til at få en kopi af den personlige data, der er behandlet. En gang pr. kalenderår har kunden via en skreven og signeret anmodning ret til gratis at få registeruddrag hvorfra personlig data er registreret om kunden, behandlingens formål og til hvilke modtagere data er eller vi blive oplyst. Kunden har også ret til at få information i registeretuddrag om den forventede periode, data vil blive opbevaret eller hvilke kriterier, der bruges til at bestemme denne periode.
11.6 Kunden har ret til at få rettet personlige data. Evify vil på kundens anmodning så hurtigt som muligt rette den forkerte eller mangelfulde information, som Evify behandler om kunden.
11.7 Kunden har ret til at få sine personlige data slettet. Dette betyder at kunden har ret til at anmode om at få sine personlige data slettet, hvis de ikke længere er nødvendige for det formål, de blev indsamlet for. Der kan dog være juridiske krav, der ikke gør Evify i stand til at slette kundes personlige data med det samme på grund af f.eks. gældende regnskabsregler og skattelovgivning.
11.8 Kunden har ret til at protestere imod persondatabehandling, som udføres på basis af interesseafvejning. Hvis kunden protesterer mod en sådan behandling, vil Evify kunde fortsætte behandlingen, hvis der er legitime grunde til behandlingen, der vejer tungere end kundens interesser.
12.1 En konsument har ret til at annullere deres køb af ladeudstyr ved at sende en mail til info@evify.dk indenfor fjorten (14) dage fra kundens kvittering på ladeudstyr. En standardformular til at benytte sig af retten til annullering kan fås fra Evify via den ovennævnte e-mailadresse.
12.2 Når man benytter sig af fortrydelsesretten, kan der pålægges et returgebyr på 200 DKK til at dække fragtomkostninger. Returer bør være forsvarligt indpakkede, i god stand og returneres i den originale forpakning, som er intakt, unden unødvendig forsinkelse og under alle omstændigheder ikke senere end 14 dage efter, at du har tilkendegivet din beslutning om at benytte dig af fortrydelsesretten.
12.3 I tilfælde af refundering vil vi bruge den samme betalingsmetode, som du brugte til din bestilling.
12.4 Evify har ret til at forsinke refunderingen indtil vi har modtaget og gennemgået de returnerede varer.
12.5 Hvis du har brugt din vare og bruger fortrydelsesretten, kan det betyde en vis afskrivning i værdi for din egen regning. Disse sager håndteres individuelt.
12.6 En kunde har ret til at annullere deres køb af installation ved at sende en besked til info@evify.se indenfor fjorten (14) dage efter bestilling. En standardformular til at benytte sig af fortrydelsesretten kan fås fra Evify via den ovennævnte e-mailadresse. Hvis kunden ønsker at få installationen udført indenfor fjorten (14) dage fra bestilling, skal kunden samtykke til påbegyndelse af installationen, hvor han også accepterer, at der ikke er nogen fortrydelsesret for den fuldførte service. I tilfælde af, at kunden ønsker at starte installationen inden for den nævnte periode og hvis kunden benytter sig af fortrydelsesretten i samme periode, skal kunden kompensere Evify for en proportionel andel af den aftalte pris for installation som blev delvist udført, inden kunden benyttede sig af fortrydelsesretten.
13.1 Evify har retten til at tildele deres rettigheder og forpligtelse under disse vilkår. Kunden må ikke overføre sine rettigheder og forpligtelser. Derudover har Evify ret til at involvere underleverandører for at kunne fuldføre sine forpligtelser.
13.2 Tvister, der er opstået fra disse vilkår, skal afgøres ved en dansk domstol og ifølge dansk lovgivning.
13.3 En bomkørsel sker, når vi eller en af vores underleverandører har planlagt at udføre arbejde for dig som kunne, men af forskellige grunde ikke har kunne gennemføre det planlagte arbejde. Hvis dette sker eller du er nødt til at ændre installationen og meddeler os det mindre end 24 timer inden de. oprindeligt planlagde dig, vil der der blive pålagt en afgift på 1000 DKK på din faktura som kunde.
Tekniske forhindringer kan nogen gange opstå der, hvor der er planlagt, at ladeboksen skal installeres og forhindre implementering af installationen. Dette kan skyldes problemer med de elektriske forbindelse eller defekte faciliteter.
Fysiske forhindringer er en almindelig årsag til bomkørninger og inkluderer faktorer, som kan føre til, at installation af en ladeboks ikke kan udføres som planlagt. Disse forhindringer kan være elektriske forbindelser, der er svære at komme til, mangel på plads, forhindringer i bygningen eller begrænsninger i sikringers elektriske kapacitet. Elektriske forbindelser, der er svære at nå, kan være gemt eller på steder, der er svære at nå. Begrænset plads kan gøre det besværlige at finde nok plads til installation. Strukturelle forhindringer såsom vægmaterialer eller betonstrukturer. kan også påvirke muligheden for installere en ladeboks.
Uforudsete forandringer i forudsætningerne for installation kan nogen gange opstå efter, at planlægningen af installationen er færdig. Disse forandringer kan inkludere omstrukturering af ejendommen, såsom ombygning eller renovering, som kan påvirke muligheden for at udføre installationen i overensstemmelse med den oprindelige plan.
Du kan altid kontakte Evify for support og andre spørgsmål. Support kan nås alle hverdage via e-mail på info@evify.dk mellem 08-16
Prøv at søge efter:
Zaptec
Support
Belastningsbalancer
Tesla
Kan du ikke finde det du leder efter? Tag kontakt!