Vælg de ladebokse, du vil sammenligne ved at highlighte cirklen over billedet og så klikke på knappen Sammenlign til højre. Længere nede vil du finde svar på de mest almindelige spørgsmål om alle funktioner. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os!
← Stryg for at vise flere ladbokse →
En ladeboks har længere livslængde end det generelle ejerskab af en specifik el-bil. Vi anbefaler derfor at investere i fremtidssikker teknologi. Hvis du ejer eller har planer om at købe en bil med et Type 1-stik, bør du måske overveje en ladeboks som har et åbent stik i stedet for en med et fast kabel. Så kan du bruge både Type 1- og Type 2-kabler. Vi synes det er en god ide at frigøre kapacitet med Type 2, som nu er EU-standarden, for at ikke nævne fleksibiliteten ved at kunne tilbyde venner og bekendte ladning, når det behøves.
Har du to el-biler hjemme eller planlægger du det i fremtiden? Så overvej at købe en ladeboks med to stik.
Hvor smart ønsker du, at din ladeboks skal være? Antallet af funktioner som en ladeboks har, varierer fra model til model, men i øjeblikket kan man nok sige, at alle ladebokse, der er navnet værd, er "smarte". I vores sortiment er alle ladebokse forbundet til internettet med WIFI eller indbygget mobilt bredbånd. Du kan tilgå alle funktioner via browser eller app og f.eks se statistik på ladning og strømforbrug, låse kablet op eller starte/stoppe ladning.
Hvor hurtigt vil du gerne kunne lade din bil? Forskellen på de forskellige ladebokse er ofte, hvor høj kapacitet, de kan levere. Den stærkeste ladeboks kan levere 22 kW strøm. Forskellige kunder har forskellige krav og for mange er det mere end rigeligt hvis bilen er ladet op til 100% i løbet af natten. For andre er det selvfølgelig vigtig, at batteriet kan lades så hurtigt som muligt. Hvor hurtigt bilen kan lades er også styret af bilens specifikationer. På hver ladeboks kan du vælge din bil og præcist hvor hurtigt du vil kunne lade den fra 0-100%.
Opladning af din i en almindelig stikkontakt kan nogle gange betyde en markant brandrisiko, især uden en speciel jordfejlsafbryder og overspændingsbeskyttelse. Selv hvis man ser bort fra brandrisikoen, er det desværre ret langsom ladning.
Hvis du lader en normal el-bil med et batteri i størrelse 80 kWh i en almindelig stikkontakt, tager det omkring 35 timer at lade bilen fra 0-100%.
Hvis du i stedet lader den samme bil med en ladeboks, som har en capacitet på 22 kW, kan du lade den bil fra 0-100% på under 4 timer.
At kunne bestemme styrken på din ladeboks betyder at du kan sætte en grænse på hvor mange ampere din ladeboks må bruge. Mange ladebokse gør brugeren i stand til at gøre dette via en app eller en cloud-funktion.
Fordelen er at du kan skrue ned for styrken, der allokeres til din ladeboks, så du ikkeoverbelaster hovedsikringen.
Belastningsbalancer bruges for at minimere risikoen for at hovedsikringerne bliver overbelastet når en el-bil lades. Hvor meget strøm, der kan bruges til ladning, afhænger af den lokale el-centers kapacitet og hvor meget el, andre apparater bruger samtidigt. Belastningsbalancer optimerer ladestrømmen til ladeboksen alt efter tilgængelighed og nuværende belastning. På denne måde er laderen aldrig i fare for at overbelaste hovedsikringen. Hvis du har 25A tilgængelig i dit el-center og køber en ladeboks med en belastningsbalancer og installerer den på 32A, vil din ladeboks bruge den maksimale mængde kraft, der er tilgængelig på et hvilket som helst tidspunkt.
Det er vedtaget ved lov, at ladebokse skal være udstyret med en jordfejlsafbryder ved installation.
A. En ladeboks, som har indbygget jævnstrømsmåling, er udstyret med jordfejlsafbryder A.
B. En ladeboks, der mangler jævnstrømsovervågning skal udstyres med jordfejlsafbryder B.
Disse to versioner af jordfejlsafbrydere varierer i pris men jordfejlsafbryder A er det billigste alternativ.
En ladeboks kan installeres på enten 1-fase eller 3-fase. Jo flere faser en ladeboks bruger, jo mere kraftfuld ladning kan der genereres for det tilsvarende antal ampere.
Ladebokse på 1-fase som er tilsluttede på 16A giver en ladekraft på 3.7 kW.
Ladebokse på 3-fase som er tilsluttede 16A giver en tilsvarende ladekraft på 11 kW.
En måde hvorpå man kan sikre sig, at ingen uautoriseret person kan lade, er ved at købe en ladeboks med RFID-læsning til start og stop. RFID-tags aktiveres enten via app eller via cloud'en hvor du selv kan adminstrere rettigheder.
Som ejer af ladeboksen har du mulighed for at lade andre lade, når du ikke bruger din ladeboks. Ladeboksen kan gøres synlig på en app med en på forhånd aftalt pris, hvor du kontrollerer din egen kWh-pris. Hvis ladeboksen er udstyret med OCPP, er denne mulighed tilgængelig.
IP-klassificering er en klassificering for, hvor godt indpakningen beskytter det elektroniske udstyr i krævende miljøer.
IP44: Beskyttelse mod penetrering af solide objekter større end en 1 mm og beskyttet mod vandsprøjt fra alle vinkler.
IP54: Støvsikker og beskyttet mod vandsprøjt fra alle vinkler.
IP55: Støvsikker og beskyttet skyllevand fra dysen.
IP66: Støvsikker og beskyttelse mod spuling.
3.7 kW 1-fase ladning, tilslutter ved maksimalt 16A
7.4 kW 1-fase ladning, tilslutter ved makismalt 32A.
11 kW 3-fase ladning, tilslutter ved makismalt 16A.
22 kW 3-fase ladning, tilslutter ved makismalt 32A.
Det er altid det svageste led, der styrer, hvilken hastighed el-bilens batteri modtager. I tilføjelse til ladningseffekten, der genereres ad ladeboksen, har hver enkelt bil såkaldt indbygget kapacitet. Indbygget kapacitet er den ladeeffekt, som el-bilens batteri er i stand til at modtage. Indbygget kapacitet består af to elementer: delvist antallet af faser el-bilen kan lades med og den øvre grænse for den maksimale ladekraft, batteriet kan modtage. De fleste bilmodeller har en maksimal indbygget kapacitet på 3.7 kW, 7.4 kW, 11 kW eller 22 kW.
4.6 ud af 5 - Baseret på +2000 anmeldelser.
Find den perfekte ladeboks til både din bil og dit hjem. Vores kundeserviceteam er her for dig, hvis du har brug for hjælp. Når du er klar, lægger du din ordre online.
Når du har lagt din ordre, vil vi sende dig en strømlinet digital platform for at indsamle al information, som vores installatører behøver til installationen.
Vores elektriker vil kontakte dig for at planlægge installationen. I løbet af bookningsprocessen vil du også få mulighed for at adressere tekniske bekymringer om installationen.
Vores elektriker vil komme på den planlagte dag for at installere din lader. Hvis du har nogen spørgsmål inden eller efter installationen, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice uden ekstra omkostninger.
Prøv at søge efter:
Zaptec
Support
Belastningsbalancer
Tesla
Kan du ikke finde det du leder efter? Tag kontakt!